Gyakran Ismételt Kérdések

Írta:  Earthdawn Journal
  • Betűméret
Értékelés:
(0 szavazat)

Tartalom

Aholis Louis Prosperi időt szakít zsúfolt naptára ellenére arra, hogy megválaszolja azokat a világrengető kérdéseket, amit a Földhajnal játékosok és mesélők feltettek...

 

Szerkesztő megjegyzése: Ebben a rovatban azokra a kérdésekre fogunk válaszolni, amiket ti küldtetek be. Ezért küldjetek még, hogy legyen mivel zaklatnunk Lou-t!

A rovat első számában a Földhajnal mágia és varázslás rendszerének leggyakrabban félreértett aspektusaival foglalkozunk.

 

1. Háromféle Varázslás létezik, mátrix-ból, grimoárból és nyersmágiával. Melyiket mikor használjuk?

Leggyakrabban mátrix-ból varázsolnak Barsaive-en, és ezt bármikor használhatják. A mátrix-ból történő varázslás megkötése az, hogy csak olyan varázslatot mondhat el a varázsló, amit már megtanult, és beírt a grimoárjába. Ráadásul ez a varázslat csak a jelenlegi Körével megegyező vagy alacsonyabb lehet. A mátrix-ból Varázslás teljes leírása a Földhajnal Alapkönyv 153-154. oldalán található.

Griomárból olyan varázslatokat mondhat el a varázsló, amiket még nem tanult meg. Amint megtanulta, vagyis tett egy sikeres Mágia Írása/Olvasása próbát az adott varázslatra, és ezután beírta a varázslatot a saját grimoárjába, ezt a varázslatot már nem tudja egy másik grimoárból elmondani. A mátrix-hoz képest, grimoárból bármilyen Körös varázslat használható. A fenti tanulási feltételen kivül, grimoárból nehezebb varázsolni, mint mátrix-ból (-2 fokozat). A grimoárból Varázslás teljes leírása a Földhajnal Alapkönyv 154-155. oldalán található.

A nyersmágia a legritkábban űzött fajtája a Varázslásnak, és ez a legveszélyesebb is. Egy varázsló bármikor elmondhat egy varázslatot nyersmágia segítségével, bármelyik körből. Ennek egyetlen feltétele, hogy már ismerje a varázslatot. Ez az egyetlen megkötése annak, hogy elmondja, viszont ezzel természetesen kiteszi magát az asztrálsík szennyezett energiáinak. Ez sérülést okozhat, rosszabb esetben Rémjelet is kaphat. A nyersmágia használatához a magyarázat a Földhajnal Alapkönyv 155-156. oldalán található.

2. Ha egy varázslat már egy mátrixban van, hányszor lehet elmondani?

Miután a varázsló a mátrixot a varázslat Mintájára hangolta, ezt a varázslatot annyiszor mondhatja el, ahányszor csak akarja, amíg a varázslat a mátrixban marad. Ha a varázslatot valahogy eltávolítják a mátrixból, akkor a varázsló csak nyersmágiával mondhatja el ezt a varázslatot.

Ez a Földhajnal mágia rendszerének leggyakrabban félreértett része, mivel eltér más szabályrendszerektől. Más játékokban a korlátozva van a naponta elmondható varázslatok darabszáma, vagy varázslat pontba, manába, kimerülésbe kerül a használatuk. A Földhajnal mágia rendszerének belső logikája mögött az az indok, hogy hogyan lesz felhasználva a mágia. Az adeptusoknak ugye a diszciplínájuktól függő mágikus képességeik vannak. A Kardmester mágiája a fegyverforgatásra való, a Fegyverkovácsé tárgyak tanulmányozására és készítésére, a varázslók (Elementalista, Illuzionista, Szellemmágus és Varázsló) pedig varázslatokat mondanak el. Ezek a varázslatok az ő szerszámaik a Földhajnalban. Mivel semmi sem szab határt, hogy a Kardmester hányszor használhatja harcra a kardját, ugyanígy nincs rá korlát, hogy a varázsló hányszor használhassa a Varázslás tálentumot.

3. Meg lehet szakítani valahogy egy varázslat elmondását?

Nem. A varázsló abban a pillanatban hozza létre a varázslatot, amikor a Varázslás próbát teszi. Nincs szükségük arra, hogy az egész kőrt a varázslat elmondására fordítsák. Mivel minden szereplő a Kezdeményezés próba eredményekor cselekszik, a varázsló még akkor is cselekvőképes, és Varázsolhat, ha a Kezdeménye előtt valaki már megütötte.

 

4. Meg lehet szakítani a varázslót szálszövés közben?

Nem. Ugyanabból az okból, mint az előzőnél, a varázslót nem lehet megszakítani szálszövés közben, mert a Kezdeményekor csinálja.

 

5. A korábban megszőtt szálakat elveszítheti a varázsló?

Alapesetben nem. Ez csak akkor lehetséges, hogy ha a varázsló az utolsó szál megszövését követő körben valamiért nem mondja el a varázslatot. Ebben az esetben minden korábban megszőtt szálat elveszít, és kezdheti elölről...

 

6. A varázsló tartogathatja későbbre a már megszőtt szálakat?

A jelenlegi szabályok szerint nem. Gondolkodom rajta, hogy egy opcionális szabályt vezetek be rá, amivel a varázsló tarthatja a szálakat a varázslat elmondása előtt. Lásd lejjebb, az Opcionális szabályok szekcióban ezt a lehetőséget.

7. Meg lehet-e szakítani, hogy a varázsló egy másik varázslat mintáját szőjje a mátrixába?

Igen. Ha a mátrixok újraszövése közben a varázslónak bármilyen más cselekedetet kell végrehajtania, akkor az átszövés megszakad, és minden mátrixa kiürül, kitörlődik. Erre az egyik lehetőség, ha a varázsló Sebet kap, miközben újraszövi a mátrixait. Ebben az esetben, ha Leütés próbát tesz, akkor az máris egy másik cselekedet (mivel a figyelme az újraszövésről az állva maradásra terelődött), és a mátrixai azonnal törlődnek. Ha a varázsló egyszerűen elesik a Sebtől, akkor megmarad a koncentrációja, és így elkerüli a varázslatai elvesztését.


Előző 1/2 Következő »

Hozzászóláshoz kérünk, hogy regisztrálj a weblapon, vagy jelentkezz be!