Szellemmágus Varázslatok - Earthdawn.hu

Kör: 8. Illuzionista és Szellemmágus

Szálak: 4 / 4
Szövési Nehézség: 9 / 12
Hatótáv: 25 méter
Hatóidő: Szint perc
Hatás: Egy kétfejű illúziósárkány hoz létre
Varázslási Nehézség: 10

 

A Táncoló Sárkány varázslat segítségével a  varázsló létre tud hozni egy bonyolult, félig önálló illúziósárkányt, ami általában 10 méter hosszú és 6 méter magas (lehet kisebb is, vagy nagyobb is, ez az alap), tintafekete árnyék testtel. A varázslat alatt egy kezdetleges intelligenciájú szellem idéződik meg a sárkányba, így nem kell ott maradni, a 25 méter az a hatótáv ahol a sárkány a legelején megjelenhet.

Támadni is tud, karmokkal és agyarakkal, akár több ellenfelet is, maximum a varázsló Varázslás tálentum fokozatának megfelelően (ez amúgy a támadásainak száma is). A sárkány támadása, és sebzése megegyezik a varázsló Akarat fokozatával.

A Fizikai Védelme 10, és ha eltalálják, a sérülések látszani fognak rajta (szintén illuzióként), de ugye mivel illúzió nem sérül és soha nem is tud meghalni, kivéve a Mágia semlegesítés varázslattól, vagy a sikeres Tagadás próbától. A sikeres Tagadás próba csak az adott személynek tünteti el a sárkányt, de ha a többiek látják, hogy nincs semmi baja, és bizonygatja, hogy nincs is ott sárkány, akkor mások is +5 fokozatot kapnak a próbájukhoz.

Szálak: 2
Szövési Nehézség: 7 / 15
Hatótáv: 30 méter
Hatóidő: Szint óra
Hatás: Eltűnteti a célpont árnyékát
Varázslási Nehézség: Célpont Varázsvédelme

 

A varázslat eltűnteti a célpont árnyékát. Azon felül, hogy a Szellemmágus úgy tud rejtőzni, hogy ne árulja el az árnyéka, számos előnye van. Másik Szellemmágusra varázsolva megakadályozza, hogy alkalmazza az árnyékokkal kapcsolatos varázslatokat. Sajnos, ha a Szellemmágus magára alkalmazza a varázslatot, ő sem lesz képes ezeknek a varázslatoknak az alkalmazására.

Szálak: 1
Szövési Nehézség: 6 / 13
Hatótáv: 20 méter
Hatóidő: 3 + Szint perc
Hatás: Lásd a leírást
Varázslási Nehézség: Célpont Varázsvédelme

 

Ezzel a varázslattal a Szellemmágus megnehezíti névadók és egyéb lények számára a rejtőzködést. Mikor a Szellemmágus szálat sző, a két kezével egy humanoid alakját rajzolja maga elé, ezután elkerekednek a szemei, mintha meglepődne, majd rámutat a célpontra, akinek sikeres Varázslás próba esetén az árnyéka halványan derengeni kezd. Ez a fény nem elegendő, hogy látni lehessen tőle sötétben. A varázslat hatására a Lopakodás tálentum vagy képzettség fokozatából sikerszintenként 1 fokozat vonódik le, valamint a célpont minden körben sebződik 1-et.

Szálak: 1
Szövési Nehézség: 5 / 14
Hatótáv: 5 méter
Hatóidő: 1 kör
Hatás: Akarat + 5
Varázslási Nehézség: Célpont Varázsvédelme

 

A varázslat elmondásakor a Szellemmágus hátraveti fejét, miközben gurgulázó hangok törnek fel a torkából. Mikor készen áll, feje visszahanyatlik, és szájából szürke ködgomolyagot okád a kiszemelt célpontra. A mágus ekkor Hatás próbát tesz, ez lesz a nehézségi értéke egy Leütési próbának, amit a célpontnak dobnia kell. Ha sikertelen, a varázslat ereje a földre teríti, annak minden szokásos mellékhatásával együtt. Közvetlen sebzése nincsen, de ha a talajjal való találkozás kellemetlen, mellékhatásként sebezhet is.

Szálak: -
Szövési Nehézség: - / 6
Hatótáv: 10 méter
Hatóidő: Szint + 3 kör
Hatás: Akarat + 5
Varázslási Nehézség: 8

 

A Szellemmágus egyik kezével egy kardot rajzol a levegőbe, a másik kezét pedig áthúzza felette, amitől láthatóvá válik. Ez megidéz egy lebegő, kard alakú szellemet. A Szellemmágus harci állásba áll az ellenfele irányába, és a penge megtámadja az ellenfelet. A szellem a varázsló varázslás szintjével támad, és a varázslat hatásával sebez. A sebzés ellen a Fizikai páncélok nem védenek, ellenben a Misztikus páncél igen. A szellem 10 méternél távolabb nem fog menni a varázslótól, aki a varázslat ideje alatt semmilyen más varázslatot nem használhat.

Szálak: 2
Szövési Nehézség: 7 / 14
Hatótáv: 40 méter
Hatóidő: Szint + 3 nap
Hatás: Akarat + 6
Varázslási Nehézség: Célpont Varázsvédelme

 

A Szellemmágusnak készítenie vagy szereznie kell egy elefántcsont szemgolyót, rubint vagy smaragd írisszel, nagyjából ökölnagyságban. Ez a szem lesz a fókusza a megidézendő szellemnek, ami a szem alakját viseli. Ezt a szellemet a mágus elküldheti egy célpontra kísérteni őt.
A fénylő, anyagtalan szem a célpont válla körül kering, mindig a látásának perifériáján. A varázsláskor elvégzett Hatás próba határozza meg a szellem erejét. Varázsláskor a célpontnak hatótávon belül kell lennie, de nem kell ott maradnia a varázslat teljes időtartamára. Minden nap Hatás próbát kell tenni a célpont Varázsvédelme ellen. Ha ez sikerült, a célpont Akarat próbára jogosult a Hatás próba eredménye ellen. Ha elvéti az Akaraterő próbát, a szellem egész nap követi a célpontot. Minden sikertelen Akaratpróba után -2 hátránnyal kísérelheti újra. Ha a levonások mértéke meghaladja a célpont Varázsvédelmét, úgy Akaraterő próbát kell tennie a szellem ereje ellen, különben megőrül, ami legtöbbször erős paranoiaként jelentkezik.
A hatóidő lejártával a szellem eltűnik.

A varázslat célpontját szociális támadások érhetik, Rémjel vagy Rémfertőzés vádja, és egyéb kellemetlen vádak a körülötte élőktől. Többnyire a szerepjáték és a Mesélő döntik el hatását.

Szálak: 1
Szövési Nehézség: 9 / 17
Hatótáv: 20 méter
Hatóidő: 4 kör
Hatás: Akarat + 9
Varázslási Nehézség: Célpont Varázsvédelme

 

Ezt a különösen kegyetlen varázslatot a vérelfek ellen alkották meg. Néhányan azt mondják, hogy elvetélt próbálkozás a Tüskék rituáléja hatásának visszafordítására, mások szerint eleve így akarták.
A varázslat megpróbálja kiűzni a vérelf mintájába ágyazódott növényszellemet, és ez nem egy kellemes élmény. Az elf tüskéi hirtelen megnőnek, és erős vérzés indul meg, a hatás próba eredményével megegyező sebzést okozva. A Misztikus páncél véd a sérülések ellen. Ha a varázsló kiváló sikert dob, átlépi a vérelf magas fájdalomküszöbét, és a célpont mozgásképtelenné válik, mint a Fájdalom varázslat esetében. Ha célpont sikeres Akaraterő próbát dob 10-es célszám ellen, megtöri a varázslatot.
A varázslat obszidemberek ellen is hatásos, hiszen a testük elemi részére van hatással, bár nem olyan komolyan, mint a vérelfek esetében. Obszidiánemberekkel szemben a hatás csak Akarat +1, és a varázslat semmilyen esetben nem okoz mozdulatlanságot.

Szálak: 2
Szövési Nehézség: 15 / 21
Hatótáv: 10 méter
Hatóidő: Lásd a leírást
Hatás: Lásd a leírást
Varázslási Nehézség: 15



A varázslat célja, hogy eltűntesse az árnyékokat a Rémek által megfertőzött asztráltérben, de az alvilág más, sötét területein is jól működik. Amikor a varázslatot létrehozza, – ennek biztonságos asztrális térben kell történnie – a Szellemmágus egy kevés asztrális fényt vezet egy újonnan elkészült gyertyába. Ha sikeres a varázslat, hatására a gyertya képes lesz ideiglenesen bevilágítani az asztráltér egy kis részét, – durván 10 méternyi területet a használó körül – amíg a gyertya teljesen le nem ég. Hogy a varázslat működjön, a gyertyát meg kell gyújtani. Nem kell azonnal felhasználni, a szellemmágus nyugodtan elrakhatja későbbre, amikor szüksége lesz rá. A gyertyát bárki használhatja, aki képes látni az asztrális térben, mások számára csak egy közönséges gyertya.
Ha használják, a varázslat megszünteti az asztrális érzékelés próbákra kirótt büntetéseket. Hátránya, hogy a Rémek sem kapnak magasabb célszámot az érzékelés próbájukra a használó ellen.

Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket (cookie-kat) használ.