Illuzionista Varázslatok - Earthdawn.hu

Kör: 8. Illuzionista és Szellemmágus

Szálak: 4 / 4
Szövési Nehézség: 9 / 12
Hatótáv: 25 méter
Hatóidő: Szint perc
Hatás: Egy kétfejű illúziósárkány hoz létre
Varázslási Nehézség: 10

 

A Táncoló Sárkány varázslat segítségével a  varázsló létre tud hozni egy bonyolult, félig önálló illúziósárkányt, ami általában 10 méter hosszú és 6 méter magas (lehet kisebb is, vagy nagyobb is, ez az alap), tintafekete árnyék testtel. A varázslat alatt egy kezdetleges intelligenciájú szellem idéződik meg a sárkányba, így nem kell ott maradni, a 25 méter az a hatótáv ahol a sárkány a legelején megjelenhet.

Támadni is tud, karmokkal és agyarakkal, akár több ellenfelet is, maximum a varázsló Varázslás tálentum fokozatának megfelelően (ez amúgy a támadásainak száma is). A sárkány támadása, és sebzése megegyezik a varázsló Akarat fokozatával.

A Fizikai Védelme 10, és ha eltalálják, a sérülések látszani fognak rajta (szintén illuzióként), de ugye mivel illúzió nem sérül és soha nem is tud meghalni, kivéve a Mágia semlegesítés varázslattól, vagy a sikeres Tagadás próbától. A sikeres Tagadás próba csak az adott személynek tünteti el a sárkányt, de ha a többiek látják, hogy nincs semmi baja, és bizonygatja, hogy nincs is ott sárkány, akkor mások is +5 fokozatot kapnak a próbájukhoz.

Szálak: 1
Szövési Nehézség: 6 / 14
Hatótáv: Látótáv
Hatóidő: Szint kör
Hatás: Lásd leírást
Varázslási Nehézség: 2 vagy Célpont Varázsvédelme

 

Needren Lannen Wiswell használta ezt a varázslatot Allen Varney: Vágyak Szelencéje című moduljában.

A varázslat egy illúzió papírt hoz létre a célpont kezében, zsebében, erszényében, vagy bárhol a célpont testén. Az Illuzionistának látni kell a célpontot, és kicsi, gyors mozdulatokat kell tennie a levegőbe, mintha az üzenetet írná. Az üzenet pár mondat lehet csupán, a szavak száma a Varázslás fokozat tízszerese lehet. Ha a célpont nem hiszi el az illúziót, az rögtön eltűnik.

Szálak: -
Szövési Nehézség: - / 14
Hatótáv: Önmaga
Hatóidő: Szint + 1 perc
Hatás: Lásd leírást
Varázslási Nehézség: 2 (lásd leírást)

 

Ez a varázslat megengedi az Illuzionistának, hogy egyszerű illúzórikus hatásokat  hozzon létre, mint egy kártyatrükk, vagy érmékkel játszon az ujjaival, amik szaporodnak, esetleg elővegyen valamit a néző füléből, stb. Ezzel a kis varázslattal egy karizmatikus varázsló érdekes hatásokat hozhat létre.

Az Illuzionistának a saját Varázsvédelme ellen kell Varázslás próbát tennie (amit természetesen 2-re csökkenthet). Ha valaki megérzi a csalást, és át szeretne látni rajta, sikeres Akaraterő próbát kell dobniuk hetes célszám ellen. A varázslat Szint + 1 percig tart, vagy amíg a varázsló meg nem szakítja.

Szálak: 1
Szövési Nehézség: 8 / 16
Hatótáv: 10 méter
Hatóidő: Szint perc
Hatás: Akarat + 5
Varázslási Nehézség: Célpont Varázsvédelme

 

Akkor álltam elő ezzel a varázslattal, amikor Gtal Osringi Ekuhni Az Igazság paródiája produkcióján dolgoztunk. Akadályozva lettem, a számtalan próbák egyike alatt a piruettem túl közel vitt a színpad széléhez, elestem, és kitörtem a lábam. A műsor nem várhatott, amíg meggyógyul a lábam, ezért találtam ki ezt a varázslatot.
Sajnos nagy rohanás alatt készült, és bár mindig terveztem, hogy dolgozom rajta még, sosem tettem meg.

A varázsló mozgatja a kezeit, mint egy táncos, amikor a szálat szövi. Ha a varázslat sikeres volt, az alany előtt egy csillogó illúzióalak jelenik meg. A varázslat csak humanoid névadót képes alkotni.

A varázslónak koncentrálnia kell, hogy az illúziót táncra bírja . Ha a koncentrációt befejezi, a táncos újra és újra ismétli az addigi mozdulatokat, amíg a hatóidő le nem jár. A varázsló bármikor megtörheti a varázslatot. A hatás próba a táncos tánc próba eredményének számít. A táncos mozgásának csak a varázsló fantáziája, és a fantomtáncos faja szab határt.

Szálak: 2
Szövési Nehézség: 9 / 17
Hatótáv: Érintés
Hatóidő: Szint óra
Hatás: Lásd leírást
Varázslási Nehézség: Célpont Varázsvédelme

 

Az inspiráció bizonytalan. Amikor jön, nem akarsz semmit, ami megakadályozza, hogy a szavak az elmédből a papírra kerüljenek. Sajnos a Névadók teste éppoly megbízhatatlan, és gyakran szakítja félbe a múzsát. A varázslat ezt hivatott megakadályozni, bár használatát csak figyelmeztetésekkel ajánlom.

Ha a Varázslás próba sikeres, az alany ideiglenesen figyelmen kívül hagyhatja az álmosságot, az éhséget, szomjúságot, illetve egyéb természeti szükségleteket.

Ez nem azt jelenti, hogy nem kell enni, inni, vagy aludnia, csupán ezek kellemetlen mellékhatásait szünteti meg. Akik gyakran használják ezt a varázslatot anélkül, hogy törődnének a következményekkel, remekül érzik magukat amíg az alultápláltság, a kiszáradás, vagy az álmatlanság a sírba nem viszi őket.

Szálak: 2
Szövési Nehézség: 10 / 18
Hatótáv: 10 méter
Hatóidő: Szint perc
Hatás: Lenyugtatja az alanyt
Varázslási Nehézség: 2 vagy Célpont Varázsvédelme

 

A színpadot az otthonomnak tekintem, de ez nem volt mindig így. Az első színészéveimben esténként sokszor volt úgy, hogy alig mertem kimenni, mert túl rémült voltam a szerepléshez. A gondolat, hogy színpadon lépjek fel, hogy az egész kaert szórakoztassam, megfagyasztotta a vért az ereimben.

A Szenvedélyeknek hála megoldottam a problémát, és elkészítettem ezt a varázslatot.
... ám sosem használtam. Mire elég képzett lettem, hogy megírjam,

rég túlléptem a félelmeimen.

Amikor szövi a szálat, az Illuzionista mély levegőt vesz, ellazítja az izmait, megrázza magát. A Varázslás próba alatt az Illuzionista kifújja a levegőt, és megnyugszik.

Ha a varázslás sikeres volt, az alanyt elönti a nyugalom a hatás sikerétől függően.

Átlagos - izgalom
Jó - felindulás
Kiváló - talán az őrjöngést is lenyugtatja

A mesélő adhat bónuszokat a szociális interakciókra.


A varázslat megelőzésre is alkalmas, ha az alany hajlamos az őrjöngésre (tetemember, crojen, stb). Minden sikerszint +2t ad a célszámhoz, hogy beinduljon. Például egy jó siker esetén a tetemember csak akkor kattan be, ha a sebhatár +4et meghaladó sérülést kap.

Szálak: 3
Szövési Nehézség: 10 / 18
Hatótáv: 10 méter
Hatóidő: Szint óra
Hatás: Akarat + 3
Varázslási Nehézség: 2

 

Talán egyszer még újra dolgoznom kell azzal, aki ezt a varázslatot ihlette. Ezért talán jobb, ha kihagyom magát a történetét. Legyen elég annyi, hogy jól jött nekem. Kalandozóknak a tekintetükkel támadó szörnyek ellen jöhet jól.

Ez a varázslat egy illúzió tükröt hoz létre. Bármilyen egyszerű formája lehet, területe a Varázslás tálentum szintjének harmada méter x méter lehet. Nincs súlya és minden próba ellene észlelési próbának számít. Alapból a tükör azt tükrözi vissza, ami előtte van. A varázsló csinálhat egy Hatás próbát bárkinek a Varázsvédelme ellen aki a tükörképét nézi. Egy átlagos siker az apró hibákat simítja el: kilógó tincsek, gyűrődések a ruhán, stb. Egy jó siker többet tehet: eltüntet szakadásokat a ruhában, kivilágosítja a horzsolásokat. Egy különösen jó siker még a legszakadtabb kalandozót is olyanná tudja festeni, mintha kész lenne köszönteni III. Valurus királyt az udvarában.

Szálak: 2
Szövési Nehézség: 9 / 20
Hatótáv: Érintés
Hatóidő: Szint + 3 kör
Hatás: Akaraterő + 9
Varázslási Nehézség: 2 vagy Célpont Varázsvédelme

 

Gregor Hatalmas Kalapácsa egy illúzió. Anyagi összetevőként a varázslónak használnia kell egy darab fát, amely legalább 2 láb hosszú (egy husáng is megteszi), és amelyet a varázslat során megsemmisít. A varázsló átkokat mormol és varázslás közben behajlítja izmait - ha van -, csakúgy mint a harcosok csata közben. Ezután varázslattesztet végez a fadarab Mágikus Védelmén (ez általában 2, de erős mágikus területeken lehet több is, mint például a Véres Fa esetében), s ha a teszt sikeres, a fa egy hatalmas harci buzogánnyá változik (ami naaagyon kegyetlennek látszik a fején végigtáncoló pici, kék villámoknak köszönhetően).
Nyilván ez a buzogány olyan nagy, hogy csak két kézben lehet tartani, s a varázslónak erősen koncentrálnia kell a megtartásához. (Ez azt jelenti, hogy ha a varázsló másik varázslatot is használ, Gregor Hatalmas Kalapácsa eltűnik.) A Gregor Hatalmas Kalapácsával történő támadás közben a varázsló használhatja a Varázslás tálentumát a Közelharci fegyverek helyett, mivel a buzogányt (ami ugyebár hatalmas) többnyire szellemi utasításokkal irányítja.
A Hatás próba eredménye a buzogány sebzése (habár a sebzés illúziósebzésnek számít). A leütés, kitérés tesztek észleléspróbának minősülnek. Ha a varázsló távol kerül a kalapácstól (eldobja, lefegyverzik), a varázslat azonnal véget ér.

Szálak: 2
Szövési Nehézség: 9 / 18
Hatótáv: 40 méter
Hatóidő: Szint + 7 kör
Hatás: Lásd leírást
Varázslási Nehézség: Célpont Varázsvédelme

 

Az Illuzionista rámutat a célpontra, miközben az utolsó szálat szövi és egy meghatározott arcra koncentrál. Ha a Varázslás próba sikeres volt, a célpont mindenkin ugyanazt az arcot fogja látni, nem tudja egymástól megkülönböztetni a Névadókat. A varázslat a célpont figyelmét a megegyező arcokra kényszeríti, így ha ruhájuk, hangjuk, stb. alapján akarja megkülönböztetni a névadókat, érzékelés próbát kell tennie a varázslat észlelési célszáma ellen (19).

Szálak: 1
Szövési Nehézség: 7 / 14
Hatótáv: 30 méter
Hatóidő: Szint + 2 kör
Hatás: Csökkenti a célpont leütési tartományát
Varázslási Nehézség: Célpont Varázsvédelme

 

 

Ettől a varázslattól a célpontot könnyebb feldönteni. A varázsló lassan hullámzik jobbra-balra miközben varázsol, ezzel utánozva azt, mintha egy hajó fedélzetén állna. Ezután dob egy Varázslás próbát, aminek nehézsége a célpont Varázsvédelme. Ha sikeres a próba, a célpont leütési (Knockdown) tartománya a Sebhatár alá csökken, 2 + az átlagoson felüli sikerek számával. Egy kiváló siker így 2+2=4-gyel csökkentené. Ez azt jelenti, hogy a célpontot fellökhetik anélkül, hogy Sebet kapna. Égi Hajósok, Égi Rablók és Hajósok hozzászoktak a hajó érzéséhez, ezért a félmágia szintjüket hozzáadhatják az Erejükhöz. Minden leütés elleni Erő próba észlelési próbának is számít a varázslat ellen.


Elusive Tenger Feneként varázsol Drimorilra, egy 3. körös Égi Rablóra 7-es Varázsvédelemmel. Elusive 14-et dob, ami Kiváló siker. Ezért Drimoril leütési tartománya 11-ről (ez a Sebhatára) 11-(2+2 (a kiváló siker))=7-re csökken. Ez azt jelenti, hogy Drimoril minden 7 és fölötti sérülésért dob leütés ellen, akkor is, ha nem kap Sebet. Mivel Égi Rabló, ezért 2-t (a félmágia szintje) hozzáadhat minden Erő próbához, hogy ellenálljon.

Szálak: -
Szövési Nehézség: - / 11
Hatótáv: 1 méter
Hatóidő: Szint kör
Hatás: Akarat szintnyi minusz a célpont Szociális Védelmére
Varázslási Nehézség: Célpont Varázsvédelme

 

A varázslat segítségével az Illuzionista ideiglenesen lecsökkenti a célpont Szociális védelmét azzal, hogy meggyőzi róla, hogy minden titkát ismeri. Ha a Mesélő úgy gondolja, hogy az illetőnek nincsenek titkai, a varázslatnak nincs hatása. Amikor varázsol, az Illuzionista halk hangon arról duruzsol a célpont fülébe, hogy annak minden titkát milyen jól átlátja. Ha sikeres, a célpont ideges és izgatott lesz, a titkaira koncentrál, ahelyett, hogy a beszélgetés aktuális témájával foglalkozna, és az Illuzionista Akarat szintjének megfelelően csökken a Szociális védelme. A varázslat természetéből adódóan az Illuzionista egyszerre csak egy célpontot választhat. A varázslat nem hat Rémekre, rém-teremtményekre és érdekes hatásai lehetnek elmebeteg célpontokra.

Szálak: 4
Szövési Nehézség: 14 / 17
Hatótáv: Érintés
Hatóidő: Szint + 3 óra
Hatás: Megváltoztatja a célpont asztrálképének látványát
Varázslási Nehézség: Célpont Varázsvédelme

 

 

Ez a varázslat egy illúzió, mely az asztráltérben jön létre és segítségével a varázsló megváltoztathatja a célpont asztrális megjelenését. A változtatás lehet radikális, de az illúzióképnek kb. az eredetivel azonos méretűnek kell lennie, tehát egy szélszerzet nem álcázhatja magát sárkánynak, aki asztrálisan szélszerzetnek mutatja magát. Ugyanakkor a varázslat megváltozathatja az általános megjelenést, magas körös adeptusokat tüntetve fel közönséges Névadóknak, vagy egy ács képét álcázva többdiszciplínás adeptusnak, vagy akár egy Rémet is elbújtathat az ács asztrálképe mögé.
A varázslat nem működik élettelen célpontokra és az alapos vizsgálatnak sem áll ellen. Bármilyen asztrális érzékelő módszer használata a hamis kép ellen észlelés próbának számít. Az Illuzionista használhat vérmágiát, hogy a hatóidőt 1 év 1 napra meghosszabbítsa 2 pontnyi állandó sérülésért.

Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket (cookie-kat) használ.